Du er her: Forside -> Sosiale Medier - > Kan du nok om sosiale medier?


Kan du nok om sosiale medier?

Publisert den 07.02.2017 av Beate Stavdal Riise

Det finnes i dag flere ulike sosiale medier, og de bør brukes som markedsføringskanal av din bedrift.


Har du twittret i dag? Husket å ta en "like-runde" på Facebook? Kanskje det hadde vært lurt å legge ut noe morsomt og likbart på Instagram? 


Nå ut til flere

Har din bedrift lyst til å nå ut til flest mulig, er det ikke å komme unna at dere er nødt til å være til stede i sosiale medier. Ikke bare på én plattform, men på flere samtidig. Det er kjent for de fleste som driver med markedsføring, at man må være der kundene er. I følge Ipsos MMI, er omtrent 3,3 millioner nordmenn aktive brukere på Facebook, ca. 1,7 millioner nordmenn bruker aktivt Instagram, ca. 2 millioner nordmenn er aktive på Snapchat og det er over 1 million brukere av både LinkedIn og Twitter i Norge. Da sier det seg selv at din bedrift har en ganske stor sjanse til å nå ut til flere potensielle kunder, dersom dere er aktive i bruken av sosiale medier.


Liker du det du ser?

I løpet av kort tid har de ulike sosiale mediene tatt en ganske stor plass som gode markedsføringskanaler. Det er ikke uvanlig lenger at det som deles, blir plukket opp av flere tusen brukere og spres både nasjonalt og i noen tilfeller internasjonalt. Det er nettopp denne delingen som er viktig for din bedrift. Lager du interessante, morsomme og/ eller spennende oppdateringer på bedriftens facebookside, vil det mest sannsynlig deles og spres til flere enn bare de som følger din bedriftsside. Noe som kan føre til nye følgere og flere likerklikk, som videre gir deg større rekkevidde og flere kunder.

 

Hva bør deles?

For enkelte kan det være vanskelig å komme i gang med markedsføring i sosiale medier. Det kan virke litt skummelt å skulle finne noe å dele med "alle" på Facebook. I tillegg kan man slite med kunnskaper og struktur i oppstarten. Det viktigste er først og fremst å opprette en side, lage en publiseringsplan og så gjelder det å være aktiv! Trenger du idéer til hva som kan være lurt å dele, kan du ta en titt på våre tips til hvordan du bruker sosiale medier for å markedsføre din bedrift.


Likte du innholdet i denne artikkelen? Del den gjerne med dine kontakter!