Du er her: Forside -> Tips - > 3 nyhetsbrev du må sende


3 nyhetsbrev du må sende

Publisert den 14.02.2022 av Silje Marita Lillebø

Vurderer du å sende ut nyhetsbrev til kundene dine? Det vurderer du helt rett i!

3 nyhetsbrev du må sende

 

Nyhetsbrev er en effektiv og lønnsom mulighet for å nå ut til dine kunder. 

Med nyhetsbrev vil du kunne øke effekten av all markedsføring du allerede har brukt mye tid på, det er 100% sporbart og du får nye tillitsfulle kunder.

Her er 3 helt nødvendige nyhetsbrev kundene dine forventer å få fra deg:

1: Velkomst e-posten

Det sies at et velkomstnyhetsbrev har en åpningsstatistikk på 50%. 86% mer enn de øvrige nyhetsbrevene du kommer til å sende ut.

Da sier det seg selv at du må gi en super-catchy velkomst til den nye leseren din. Dette nyhetsbrevet må presentere deg som avsender, takke for tilliten og presentere hvordan dette nyhetsbrevforholdet skal være.

Sett en forventing hos kundene dine ved å svare på disse spørsmålene: 

  • Hvem er du?
  • Hvorfor bør de følge nyhetsbrevet ditt?
  • Hvor kan de finne deg?
  • Hva er fordelene?

 

2: Nyhetsbrevet med tips

Videre i listen over nyhetsbrev bør du ha plass til e-poster som deler ting som leserne dine gjerne ikke visste fra før. 

Finn frem de beste tipsene, som du også gjerne ville delt med din beste venn. Vi trigges gjerne av overskrifter som:  

  • 3 nyttige tips du ikke vil gå glipp av
  • 7 ting du ikke visste 
  • 4 ting du ikke må glemme

 

Ha i minne at 80% av leserne dine bare skanner mail fra deg, bruk derfor tydelige bilder, kraftig tittel og list gjerne opp tipsene.

Husk at du egentlig vil lede leseren din videre. Ha et mål om hvor du ønsker å sende leseren. Det kan gjerne være til en artikkel, til nettbutikken din, eller at du oppfordrer leseren til å følge deg/virksomheten din på sosiale medier. 

Les mer om hvordan du kan sende leseren din videre med CTA.

Tillitsfulle kunder setter pris på tipsene dine

3: Det historiefortellende nyhetsbrevet

Det er kanskje en klisje, men alle liker en god fortelling. Dra frem historiefortelleren i deg.

Historien trenger kanskje ikke være så lang, den trenger heller ikke å være så personlig. Og bruk bilder! Hjernen vår leser et bilde 60 000 ganger raskere enn tekst. 

Prøv disse triksene:

  • Skap spenning ved å starte historien midt i en handling, hopp altså over innledningen.
  • Spre informasjon om deg selv og bedriften ved å fortelle en historie om en god kunde eller kollega. 
  • Del historien til bedriften din, dra frem gamle bilder fra arkivet og lag en visuell tidslinje.

 

Om du ikke sitter inne med ideer for resten av nyhetsbrevlista selv, så ta kontakt med oss.

Eller du kan se hvordan vår liste fungerer ved å melde deg på våre nyhetsbrev her!

 

Les også: 

Slik fungerer e-postmarkedsføring  

Slik kan e-postmarkedsføring gjøres svært effektivt  


Silje Marita Lillebø

Skrevet av:

Silje Marita Lillebø

Innholdsprodusent

90 09 92 96 // silje@sorentio.no