Du er her: Forside -> Google Ads - > Google Partner i Ålesund - dette betyr det for deg


Google Partner i Ålesund - dette betyr det for deg

Annonsere i Google? Her er 4 gode grunner til å engasjere en Google Partner.

 

Google er verdens største søkemotor. Daglig gjennomføres det over 50 millioner Google-søk, bare i Norge!

Med annonsering via Google Ads kan du sørge for å være synlig når potensielle kunder søker etter dine produkt eller tjenester. Men du har også en rekke andre annonseringsmuligheter i Google Ads, som for eksempel bannerannonsering og annonsering via Youtube, for å nevne noen.

 

Fordeler med å bruke en Google Partner

For å bli sertifisert Google Partner stilles det en rekke krav. Dette er for å sikre deg som kunde ekspertisen som trengs for å optimalisere kampanjene dine og levere gode resultater.

Blant annet krever Google et visst gjennomsnittlig kampanjeresultat for å kunne kalle seg Google Partner. Og det tar oss til det den første (og kanskje største?) fordelen med å velge å samarbeide med en Google Partner:

 

1. En Google Partner maksimerer alltid kampanjeresultatene

En Google Partner vil alltid sørge for å maksimere kampanjeresultatene dine. Hvis optimaliseringsresultatene faller under en viss prosent, vil vi miste vår status som Google Partner.

Derfor kan du være trygg på at vi gjør det vi kan for at din bedrift skal lykkes med sine kampanjer.

2. En Google Partner sertifiseres jevnlig

Ved å bruke en Google Partner kan du være trygg på at du samarbeider med kunnskapsrike annonsører. Google krever nemlig at de ansatte sertifiserer seg for å ha den rette ekspertisen til å kunne gjøre en god jobb, samt oppdatert kunnskap om de nyeste produktene og tjenestene i Google Ads.

Hos oss tar derfor alle ansatte som jobber med Google-annonsering en eller flere eksamener årlig for å beholde sertifiseringen og kunne gi kundene våre best mulig oppfølging og resultater.

 

3. En Google Partner blir sjekket av Google 1 gang i døgnet

For å sørge for gode resultater sjekker Google annonseringsarbeidet som utføres av Google Partnerne en gang i døgnet. Dette for å se til at kampanjene når sitt fulle potensiale og at vi som Google Partner gjør en god nok jobb for din bedrift.

Les også: Derfor er Google din viktigste markedsføringskanal

 

4. En Google Partner har en forbruksgrense

For å kunne kalle oss Google Partner krever Google et visst forbruk. I løpet av 90 dager må vi til sammen bruke 10 000 UDS på alle annonsekontoene vi administrerer.

Det er helt opp til hver enkel bedrift hvor stort annonsebudsjett de ønsker å bruke i Google Ads. Forbruksgrensen betyr at vi som Google Partner må sørge for å ha et høyt nok antall bedrifter som gir oss sin tillit, slik at vi får den erfaringen vi trenger for å gjøre en god jobb med annonseringen for din og andres bedrifter.

Les også: Hva koster et klikk på Google? 

 

Kan bedrifter annonsere i Google selv?

Man ikke samarbeide med et byrå for å kunne annonsere i Google. Hvilken som helst bedrift kan opprette konto i Google Ads og starte annonseringen selv.

Vår erfaring er likevel at det krever mye kunnskap, brukerforståelse og innsikt i søkevaner for å utnytte annonsering i Google best mulig.

I Sorentio har vi ansatte som har fulgt utviklingen i verdens største søkemotor gjennom mange år. Våre ansatte har jobbet med Google-annonsering siden 2006 og har opparbeidet seg solid kunnskap om alt fra budstrategier til formulering av annonsetekster og hvordan finne de rette søkeordene som gir resultater.

 

Her kan du lese mer om hvordan annonsering i Google egentlig fungerer, og hva din bedrift kan få i startbonus!


Maria Therese Mostrøm Gulbrandsen

Skrevet av:

Maria Mostrøm Gulbrandsen

Tekstforfatter / Partner

415 04 137 // maria@sorentio.no