Følg oss på Facebook, så lærer du mer!


Du er her: Forside -> Markedsføring - > Økte besøkstrafikken med 50,7% !


Økte besøkstrafikken med 50,7% !

Publisert den 10.07.2019 av Stian Tjervåg Fredriksen

Besøkstrafikken på våre egne nettsider har økt.

Økte besøkstrafikken på nettsiden med søkemotoroptimalisering
Om du ser for deg en trakt hvor det du slipper inn øverst er antall personer som har hørt om bedriften din, og det som kommer ut nederst er antall som handler, har du en kjøpstrakt. Underveis i denne prosessen mister du mange. Både kvaliteten på prosessen og antall personer du får inn øverst påvirker resultatet ditt.

Du må hele veien jobbe med å tette lekkasjer slik at potensielle kunder som er på vei inn i butikken din, ikke forsvinner ut før de har handlet. Aller helst vil du kanskje flytte dem opp igjen og få de til å gjøre hele prosessen flere ganger slik at det også blir flest mulig gjenkjøp.


Uansett hvor gode produkter du har og uansett hvor flink du er til å selge, vil antall personer som handler med deg aldri bli høyere enn personer som påbegynner kjøpstrakten. Det er praktisk umulig å handle med deg uten å ha hørt om deg.


Antall visninger og besøk

En stor del av digital markedsføring, handler om antall visninger og antall besøk. Hvor mange som har sett annonsene, statusoppdateringene eller oppføringene dine i søkemotorer, samt hvor mange som har klikket seg videre fra disse. 


Første halvår 2019 økte antall besøkende på sorentio.no med 50,7% sammenlignet med første halvår 2018. De største årsakene til dette var: 

  • Høyere aktivitet på Facebook har gitt økning på 57,2%
  • Økt kjennskap til Sorentio har gitt økning i direkte besøk på 6%
  • Endring av Google-annonser har gitt høyere effekt til en lavere pris
  • Flere blogginnlegg har økt besøkstallet fra Google sitt organiske søkeresultat med 66,2%


Søkemotoroptimalisering gir flest besøk

I skrivende stund ligger vi på førstesiden til Google når du søker etter søkemotoroptimalisering. Dette er først og fremst et kvalitetsstempel på arbeidet vi gjør, da dette er stor prestisje i bransjen å ligge høyt rangert på. Samtidig resulterer dette arbeidet i at vi på øvrige søkebegreper også blir rangert høyt. Dette arbeidet og denne erfaringen resulterer naturligvis også i at vi kan gjøre et bedre arbeid for våre kunder.


Søktemotoroptimalisering er, som regel for de fleste nettsider, det som gir flest besøkende totalt sett. Dette betyr at med den økningen vi har hatt fra første halvår i 2018 til samme periode i 2019, er en formidabel vekst. Tatt i betraktning at dette er vårt fag og at vi også lå svært høyt i søkemotorene fra før.


Lav terskel gir best effekt

Det er viktig hva som står på nettsidene til bedriften din og det er viktig at det som står der er korrekt. Samtidig ser vi gang på gang at det blir for komplisert, og mange bedrifter vegrer seg for å legge ut informasjon før de har fått dobbel- og trippelsjekket det som legges ut. Vår erfaring og våre egne statistikker, viser at det er det enkleste innholdet som gir best resultat.

Blant annet ligger følgende artikler på vår topp-10-liste over hva som får mest besøk:

 

 

Flere besøk på nettsiden gir høyere omsetning

Til syvende og sist, handler markedsføring om hvor mye du får igjen for hver investerte krone. Det er ikke alt du kan måle direkte, men med dagens måleverktøy klarer vi å se ganske nøyaktig hvilken effekt de ulike markedsføringstiltakene vi gjør, både for oss selv og våre kunder, gir i avkastning. Våre tall viser at det er en klar sammenheng mellom vår egen omsetning og besøkende på nettsiden.

Vi skal ikke gå i detalj her, men lover å kunne fortelle mer dersom du booker et gratis rådgivningsmøte med oss.