Du er her: Forside -> Markedsføring - > Hvorfor bedriftsblogg?
Er du klar over at 82% av bedriftene som blogger får nye kunder gjennom bloggen sin?
At bedriftsblogging er lurt, er det liten tvil om. Om det er noe for din bedrift, er en helt annen sak. Bedriftsblogging er et av mange tiltak man kan gjøre for å få nye kunder, bygge merkevare og øke troverdigheten rundt bedriftens kompetanse. Det må imidlertid gjøres riktig for at det skal gi resultater.
Bedriftene som lykkes har en plan bak bloggingen. Temaene man blogger om er relevante i forhold til hva potensielle kunder ønsker å lese. Det er handlingsknapper/Call to Action i bloggartiklene, slik at lesere konverteres over til leads og kunder. Det er jevnlig frekvens på oppdatering av bloggen, slik at de bygger opp en leserskare, og bygger troverdighet rundt bedriftsbloggen.
Bedrifter som lykkes med blogging har som regel forankring i bedriftsledelsen. Da blir bloggen prioritert og det blir satt mål for hva man vil oppnå av resultater. Det ligger en overordnet digital strategi bak som er forankret i hele bedriften.
Det bør også være en klar plan for promotering av innholdet i bloggen. Bloggene som har best konverteringsgrad er ofte godt samkjørte med sosiale medier, og med søkeordsstrategien til bedriften. Bloggen er en av mange online-kanaler bedriften benytter seg av.
Ps! Trenger du tips til hva du kan blogge om, les her