Skrevet av:
Maria Mostrøm Gulbrandsen
Tekstforfatter / Partner
415 04 137 // maria@sorentio.no
Du er her: Forside -> Film - > Produktfilm med lite visuelt produkt i fokus
Slik produserte vi produktfilm for Anda-Olsen om avbruddsfri strømforsyning (UPS).
Produktfilmer kan lages om så mangt. Alt fra vakre eller spenstige produkter som umiddelbart vekker oppsikt, til de litt mindre visuelle produktene.
Avbruddsfri strømforsyning (uninterruptible power supply/UPS) fra Anda-Olsen er en type produkt som havner i sistnevnte kategori. Enkelt forklart er dette et produkt som beskytter kritiske installasjoner mot strømstans. Rent visuelt er det et skap med batterier og ledninger.
Så hvordan kan vi få et slikt produkt til å skinne når det skal presenteres på film?
Les også: 8 filmer for bedrifter du bør vurdere
En UPS brukes av mange ulike bransjer, men felles for alle er at den representerer trygghet og forutsigbar drift for bedriftene som tar den i bruk. For å la dette komme tydelig frem valgte vi å lage en produktfilm med intervju av en av Anda-Olsen sine fornøyde kunder, Havila Kystruten.
Hvilken som helst bedrift kan stå foran kamera og skryte av seg selv og egne produkter, men det gir en ekstra verdi når dette kommer fra kunder som selv har valgt leverandøren og selv har sett og følt på hvordan produktet fungerer i praksis.
Innholdet til videoen ble filmet under Havila Castor sin dåp i Ålesund, noe som ga muligheten for å lage en fin ramme på filmproduksjonen.
Ikke bare fikk vi tatt intervjuene på kaia med skipet i bakgrunnen, men ved å ta i bruk dronefilm av Havila Castor som kommer seilende inn mot Ålesund, fikk vi en iøynefallende filmklipp som går som en rød tråd gjennom filmen.
Les også: Derfor bør du bruke CTA-filmer
Her ser du en produktfilm laget for Anda-Olsen om deres leveranse av UPS-er til Havila Kystrutens nye, miljøvennlige passasjerskip.