Du er her: Forside -> Analyse - > Medieovervåkning med Google Alerts


Medieovervåkning med Google Alerts

Publisert den 24.09.2013 av Stian Tjervåg Fredriksen

Bli varslet når noen skriver om firmaet ditt.

Det finnes en lang rekke med selskaper som tilbyr medieovervåkning. Nå består jobben i medieovervåkning mye i å finne ut hva man faktisk skal overvåke, og hvilke nyheter som faktisk er relevante. Man skal ikke undervurdere denne jobben, men overvåkning av de enkleste frasene, gjør du faktisk lett selv. 

Så lenge du har et nogenlunde unikt firmanavn, er det interessant å få varsel hver gang noen nevner dette. Uansett hvilken nettside det måtte være. Det samme kan gjelde navn på ansatte dersom de har en offentlig rolle, bransjespesifikke ord, uttrykk, navn på produkter og tjenester osv. 

Med Google Alerts setter du opp varsling for dette enkelt. Gå til google.com/alerts og legg inn søkefrasene du ønsker varsel på. Velg om du vil ha varsel på e-post eller som RSS. Google varsler deg nå om hver gang de finner noen NYE artikler/sider om emnet du har skrevet inn.