Du er her: Forside -> Webutvikling - > Nye nettsider til Dentalia


Nye nettsider til Dentalia

Publisert den 24.04.2016 av Stian Tjervåg Fredriksen

Søkemotoroptimalisering og ny struktur for tannlegen i Nydalen.

Dentalia er et tannlegekontor i Oslo som dekke de aller fleste tannhelsetjenester. En rekke tannlegekontor sender også henvisende pasienter til Dentalia når det er kompliserte oppgaver som de ikke klarer å løse selv. 

Dentalia leverer generelle tannlegetjenester, fyllingsterapi, skinner for å slutte og snorke, laserbehandlinger og tannbleking for å nevne noe.


Oppbygging av ny nettside

Vi så tidlig at vi var nødt til å begynne litt på nytt for å strukturere innholdet på denne nettsiden. Den gamle nettsiden hadde et sterkt fokus på faglig innhold. Ikke nødvendigvis noe feil med det. Det viser faglig tyngde. Men det hever også terskelen for potensielle kunder å ta kontakt. Vi ønsket å gjøre det mer naturlig for potensielle kunder å ta kontakt. I samråd med Dentalia, ble derfor strukturen og menyvalgene forenklet, samt innholdet skrevet om. Dette viste seg å gi nesten en umiddelbar effekt i søkemotorene med flere besøkende. 

Nettsider til Dentalia

Valg av design

Som på mange av de andre nettsidene vi har laget, har vi benyttet Ingvild Mork til design av denne siden. Mork innehar en unik egenskap når det gjelder design av nettsider. Hun klarer å kombinere uttrykk med brukervennlighet. Dette gjør at nettsider hun designer, gir flere kundehenvendelser. Det er tross alt det som er hele poenget med å lage nettsider.


Programmering

Vi har benyttet vår egenutviklede publiseringsløsning, Sorentio Publish+, til oppsett av nye dentalia.no. Denne publiseringsløsningen er tilpasset til søkemotorenes krav til programmering, og den er tilpasset til innholdsproduksjon. Dette betyr også at kunden enkelt kan logge seg på nettsiden og gjøre endringer selv når det måtte være nødvendig.


Søkemotoroptimalisering

Det finnes en rekke krav, både tekniske og innholdsmessig, som man må forholde seg til for å bli synlig i søkemotorene. Så lenge det tekniske er på plass, er det aller viktigste å tilpasse seg til kundene. Søkemotorenes ønske, er at du skal finne det du vil finne. Ergo må innhold tilpasses potensielle kunder. Her har vi lagt til rette for god bildebruk, riktig bildebruk, filnavn på bilder, overskrifter som gir svar i henhold til forventningene og lett tilgjengelig kontaktinformasjon.