Du er her: Forside -> Sosiale Medier - > Slik oppretter du en offentlig profil på Snapchat


Slik oppretter du en offentlig profil på Snapchat

Nå må alle bedrifter som skal annonsere på Snapchat opprette og få verifisert en offentlig profil. Slik gjør du det!

 

Snapchat har nå innført en helt ny måte for bedrifter å samle og organisere både betalt og organisk innhold. 

Her kan du lese mer om hvorfor alle bedrifter må opprette offentlig profil på Snapchat, og hva dere kan få ut av det

Om du allerede er klar for å opprette en offentlig profil for din bedrift følger du oppskriften under:

3 enkle steg for å opprette offentlig profil

1. Opprett en bedriftsprofil på Snapchat

Finn mobilen din og logg av din personlige Snapchat-konto. Trykk på «Registrer deg» og fyll inn feltene. 

Noen tips: 

  • Skriv inn bedriftens navn, ikke ditt eget. Du får velge brukernavn senere
  • Bruk en felles e-postadresse som for eksempel post@dinbedrift.no om flere skal ha tilgang.
  • Du kan hoppe over steget hvor du knytter kontoen opp mot et mobilnummer.
  • Fødselsdato må være  en dato som er mer enn 13 år tilbake i tid på grunn av aldersgrense.


VIDEO: Se steg for steg hvordan bedrifter registrerer seg på Snapchat


2. Bekreft e-postadresse

Nå må du inn i mailen du la inn i første steg og finne en verifiseringsmail fra Snapchat. Om du ikke har fått en ennå går du inn på den nyoppretta profilen din (ikon oppe til venstre), trykker på tannhjulet (ikon oppe til høyre). Under «e-post» kan du få sendt verifiseringsmail på nytt. 


3. Opprett Snapchat business manager

Til dette steget må du frem med laptopen og gå til ads.snapchat.no. Logg inn med brukeren du nettopp har laget. Fyll inn info om navn og valuta og voila: Du har opprettet en business manager-konto. 


4. Knytt sammen offentlig profil og business manager

Når du er inne i din offentlig profil trykk på «settings» og søk opp annonsekontoen du nettopp har opprettet. 

Slik ser en offentlig profil på Snapchat ut.


Snapchat-annonsering via byrå

Om du ikke skal organisere annonseringen selv, men bruke et byrå, må du dele din offentlig profil med byrået. 

Det første du må gjøre er å få organization ID til byråets business manager. Deretter går du til din offentlig profil, trykker på menyen oppe til venstre, velg «Business Details», «Shared», «Start sharing», velg din offentlig profil og lim inn organization ID du har fått med byrået. 

Når alt det tekniske er på plass er det bare å gå i gang med å lage underholdende og nyttig innhold for bedriftens målgruppe. 


Gi oss et vink om din bedrift trenger hjelp til oppsett av offentlig profil og annonsering!


Maria Therese Mostrøm Gulbrandsen

Skrevet av:

Maria Mostrøm Gulbrandsen

Tekstforfatter / Partner

415 04 137 // maria@sorentio.no