Du er her: Forside -> Nyheter - > Webdagene - Topp fem som ble med hjem


Webdagene - Topp fem som ble med hjem

Publisert den 21.10.2017 av Beate Stavdal Riise

Nye lover, digitalisering, teknologisk utvikling i rasende fart og et økende behov for å sette kunden i fokus.

Overnevnte var bare noe av det vi fikk med oss da vi, utstyrt med hver vår rumpetaske, kreppa hår og diskolys i brillene, inntok våre plasser i Oslo Spektrum. Hvorfor rumpetaske, spør du? Hele gjennomgangstemaet rundt konferansen var 80- tallets glans, noe som ble en artig ramme rundt et innholdsrikt arrangement


Herlige tilbakeblikk til fortidens glansdager, satt rammen rundt Webdagene 2017.


Nettsidene dine må tilrettelegges for stemmesøk

God tekst og korrekt programmering gjør deg til en vinner i søkemotorene, i en fremtid hvor stemmesøk kommer som en rakett i det teknologiske verdensrommet. Hva skjer når vi får inn denne typen teknologi, og du ikke har system for dette på dine nettsider? Fremtidens kunder kommer til å forvente å kunne si hva de vil ha eller finne, og din nettside må kunne motta den forespørselen.


Økende krav til samtykke


Alle bedrifter med egen nettside, bør allerede i dag tenke på å starte innsamlingen av samtykke fra sine brukere, kunne Eva Jarbekk opplyse deltakerne om.


Bare dager etter at hurraropene på 17.mai er over, nærmere bestemt 25.mai 2018, kommer dagen hvor alle bedrifter med egen nettside, må ha samtykke til omtrent alt innen lagring av kundedata. Du må i tillegg gjøre dataene tilgjengelig for nedlasting, når kunden selv ønsker det. 

Vil du vite mer? Spør oss, vi svarer gjerne.


De beste historiene vinner kampen om kundene 


Noen som vet alt om å sklle seg ut, bevisst, og det å dra på litt ekstra for å nå fremtidens kunder, er "fremtishviskeren" Magnus Lindkvist.


Det er så mye støy i dagens samfunn, noe som gjør at det kreves mer av innholdet ditt for å få kunden interessert. Tydelighet er veldig viktig for å få frem budskapet, fordi du har mindre tid på deg til å fange oppmerksomheten til kunden. Du må ta utgangspunkt i hva kunden vil vite, og fortelle dette på riktig måte, til riktig tid. Og du, ikke glem å underholde!


Kunden i fokus


Det var ikke bare Gery McGovern som trakk frem hvor kundesentrert samfunnet er blitt.


Dette var vel ikke noe nytt, var det? Vi ble heller ikke overrasket over at så mange av foredragsholderne hadde mye fokus på at «man må huske på å sette kunden i høysetet». Det er brukeropplevelsen alle bedrifter skal ha som hovedfokus. Slutt å tenk på hvordan du kan få selge dine produkter, tenk heller på hvilke kunder som kan få hjelp av dine produkter eller tjenester. Du konkurrerer med alle andre aktører uavhengig av bransjetilhørighet, om å gi den beste opplevelsen. 


Ida Aalen kunne fortelle om både viktigheten av brukertesting, og at det ikke trenger å koste all verdens.


Samtidig trekkes det frem at flere gode brukeropplevelser, skaper god brukererfaring og bygger kundelojalitet. Hvordan finner du ut av dette? Brukertesting er enklere enn du tror, og det beste er at det ikke trenger å koste skjorta! 


Just do it


En av mange som har merket effekten av å bare hoppe i det, og GJØRE NOE med alle idéene og tankene, er "Helsesista" Tale Maria Krohn Engvik.


Slutt å si hva som må gjøres, bare gjør det. Det høres kanskje ut som en klisjé, men så og si alle foredragsholderne fremmet det gode, gamle «alle monner drar»-uttrykket. Alle vet innerst inne at det er bedre å sette i gang, få ting gjort, enn å sitte og glo på en haug med mål, planer og visjoner!


FÅ UT FINGER’N

Fyll ut navn og telefonnummer og vi ringer deg innen 30min: