Du er her: Forside -> Nyheter - > Instagram lanserer profiler for bedrifter
Publisert den 02.06.2016 av Stian Tjervåg Fredriksen
Har ikke bedriften din startet med Instagram ennå? Nå er det på tide å ta en posisjon.
I fjor høst kom muligheten for å annonsere på Instagram. Denne uken kom nyheten om at det vil bli mulig å opprette firmaprofiler på Instagram.
Mange bedrifter har allerede en Instagram-konto, Sorentio inkludert. Men med de nye bedriftsprofilene vil det bli utvidede muligheter.
Med de nye bedriftsprofilene vil det bli mulig å legge inn mer informasjon om bedriften. I tillegg vil det bli mulig å legge inn kontaktknapper som for eksempel Ring nå, Send oss en direktemelding eller Send oss e-post.
Å få oversikt over hva man får igjen for aktivitetene man gjør er alltid kjærkomment for bedrifter. I det nye analyseverktøyet vil man kunne få oversikt over både tilgang / frafall på følgere, og en egen oversikt over hvor god respons hver enkelt post man legger ut oppnår. I likhet med Facebook blir det nok også mulig å se hvor mange personer man faktisk når ut til.
Instagram er først og fremst en mobilapplikasjon. Bedre og enklere mulighet for annonsering har vært en etterlengtet funksjonalitet fra oss som drifter Instagram-kontoer daglig. I den nye applikasjonen skal man kunne drifte annonsering rett fra appen.
USA, Australia og New Zealand vil være først ut med den nye funksjonaliteten. Resten av verden vil få tilgang gradvis. Det er lovet at alle land vil få tilgang i løpet av året.
Vil du opprette profil for bedriften din eller komme i gang med annonsering på Instagram?
Les mer om Instagram-annonsering her