Du er her: Forside -> Nyheter - > Instagram lanserer profiler for bedrifter


Instagram lanserer profiler for bedrifter

Har ikke bedriften din startet med Instagram ennå? Nå er det på tide å ta en posisjon.


I fjor høst kom muligheten for å annonsere på Instagram. Denne uken kom nyheten om at det vil bli mulig å opprette firmaprofiler på Instagram. 

Mange bedrifter har allerede en Instagram-konto, Sorentio inkludert. Men med de nye bedriftsprofilene vil det bli utvidede muligheter. 

Enklere å skape interaksjon med kundene

Med de nye bedriftsprofilene vil det bli mulig å legge inn mer informasjon om bedriften. I tillegg vil det bli mulig å legge inn kontaktknapper som for eksempel Ring nå, Send oss en direktemelding eller Send oss e-post

LES MER: Slik oppretter du bedriftsprofil på Instagram 

Analyse og statistikk

Å få oversikt over hva man får igjen for aktivitetene man gjør er alltid kjærkomment for bedrifter. I det nye analyseverktøyet vil man kunne få oversikt over både tilgang / frafall av følgere, og en egen oversikt over hvor god respons hver enkelt post man legger ut oppnår. I likhet med Facebook blir det nok også mulig å se hvor mange personer man faktisk når ut til. 

PRØV VÅRT SMARTE VERKTØY: Skriv fengende bildetekster på Instagram 

Annonsering

Instagram er først og fremst en mobilapplikasjon. Bedre og enklere mulighet for annonsering har vært en etterlengtet funksjonalitet fra oss som drifter Instagram-kontoer daglig. I den nye applikasjonen skal man kunne drifte annonsering rett fra appen. 

Lanseres i noen få land til å begynne med

USA, Australia og New Zealand vil være først ut med den nye funksjonaliteten. Resten av verden vil få tilgang gradvis. Det er lovet at alle land vil få tilgang i løpet av året.  

Vil du opprette profil for bedriften din eller komme i gang med annonsering på Instagram? Lær alt dette og mer i Sorentio sin opplæringsportal!


Stian Tjervåg Fredriksen

Skrevet av:

Stian Tjervåg Fredriksen

Gründer og digital markedsfører

92 60 10 94 // stian@sorentio.no

Denne artikkelen ble publisert første gang den 02.06.2016.