Skrevet av:
Stian Tjervåg Fredriksen
Gründer og digital markedsfører
92 60 10 94 // stian@sorentio.no
Denne artikkelen ble publisert første gang den 13.04.2018.
Du er her: Forside -> Markedsføring - > Landingssider
Snarveien til gode resultater på internett, går gjennom landingssider. Sorentio viser deg hva som skal til for å lage gode landingssider til ditt firma.
Landingssider er nettsider som er strippet for menyknapper, unødvendige valgmuligheter og innhold. En landingsside skal kun inneholde korte og konkrete budskap. Det er naturligvis viktig å kunne bekrefte hvem avsender (eier) av landingssiden er. Dette løser vi ved at det legges på eksempelvis https://kampanje.dittdomene.no. I tillegg legger vi inn en (liten) tekst i topptekst eller bunntekst som henviser til de ordinære nettsidene dine. Utenom dette, fjerner vi alle menypunkter og unødvendig informasjon.
Det er helt normalt at en bedrift har nettsider med mye informasjon. Kundene dine vil syns det er bra med mye informasjon, men for deg som eier/markedsfører av bedriften, har det sine ulemper. Faren er rett og slett at besøkende klikker seg bort og ikke rekker (husker) å gjennomføre handlingen de egentlig kom for. Det kan være mange grunner til at en besøkende avbryter en handel, men en av grunnene er ofte at man blir distrahert.
Med landingssider kan du finne ut hvor grensen går mellom for lite, akkurat passe og for mye informasjon.
Det er ikke sikkert du ønsker å publisere dette produktet for alle og enhver, kanskje ønsker du å teste det kun for mottakere av et nyhetsbrev på e-post?
Dersom du har nettsider som er store og tunge, men samtidig ønsker konkretisere noen av sidene dine, kan landingssider være en god ide. Du slipper å "rydde" på hele det ordinære nettstedet. Du kan rett og slett starte med blanke ark.
Eksempler på noen landingssider vi har laget:
newsletter.vestlandshus.no
gavekort.hotelunion.no
kampanje.sorentio.no/kurs-i-innholdsmarkedsforing
pdf.mpstorkjokken.no/gratis-e-bok/
camo-norge.no
Skrevet av:
Gründer og digital markedsfører
92 60 10 94 // stian@sorentio.no
Denne artikkelen ble publisert første gang den 13.04.2018.