Du er her: Forside -> Markedsføring - > Digital markedsføring gir full kontroll over geografien


Digital markedsføring gir full kontroll over geografien

Publisert den 14.02.2016 av Stian Tjervåg Fredriksen

Tiden hvor du måtte velge markedsføringskanal for treffe det geografiske nedslagsfeltet du ønsket, er forbi.

Tidligere gjaldt det å velge rett lokalavis for å treffe det geografiske området du ønsket. Men etter at lokalavisene har fått flere lesere på nett, viskes denne muligheten gradvis ut. Samtidig kan en lokal nettavis få besøkstrafikk fra hele landet. Har du for eksempel en butikk og/ eller ønsker kun å nå ut til potensielle kunder i nærområdet, ønsker du ikke å bruke annonsekronene dine på lesere fra helt andre steder. Mange som flytter fra hjemstedet sitt og til en annen kant av landet, er gjerne fortsatt opptatt av hjemplassen sin. Men de kan ikke/ er ikke interessert i å handle i din lokale virksomhet av den grunn.

Med geografisk begrensing, kan du nå annonsere på både nasjonale og internasjonale nettsteder, men likevel sette en begrensning på at alle som får se annonsen din, fysisk befinner seg innen for et geografisk område som du definerer. Du kan til og med annonsere på YouTube og Facebook, kun til de som befinner seg innenfor en radius på for eksempel 10km fra virksomheten din.

Er du i kontakt med annonseselgere som ikke kan tilby deg fysisk geografisk segmentering, skal du la være å benytte dem. Det finnes nok av tilbydere som kan gi deg denne garantien.

Vil du vite mer om hvilke tilbydere som tilbyr fysisk geografisk begrensning? Kontakt en av våre ansatte i Sorentio.