Du er her: Forside -> Film - > Hva er en portrettfilm, og hva gir den din bedrift?


Hva er en portrettfilm, og hva gir den din bedrift?

Slik bygger du merkevare sterkere og gjør det lettere for målgruppen å knytte seg til bedriften.

Enkelt forklart setter en portrettfilm fokus på en person, ofte en ansatt, leder eller kunde, for å fremme en bedrift.

Denne type film går utover tradisjonelle reklamefilmer ved å tilby et dypere, mer personlig innblikk i hvem folkene bak eller rundt en merkevare er.

Bruk portrettfilm for å styrke merkevaren

I en verden hvor forbrukerne blir stadig mer skeptiske til reklame, tilbyr portrettfilmer en autentisk og engasjerende måte å formidle bedriftens verdier, kultur og mennesker på.

Investering i portrettfilmer kan dermed bli en game-changer for bedrifter som ønsker å styrke sin merkevareidentitet og bygge dypere relasjoner med sitt publikum.

Portrettfilmer kan bidra til å menneskeliggjøre bedriften og merkevaren, og gir forbrukerne noe mer relaterbart å forholde seg til. Dette kan igjen føre til høyere tillit, økt kundelojalitet og i siste instans, økt salg og vekst.


Portrettfilm gir en autentisk inngang til en bedrift eller organisasjonskultur og verdier, noe som kan være spesielt nyttig i en tid hvor forbrukere overøses med digitale inntrykk og i større grad verdsetter transparens og ærlighet.

Ønsker du hjelp til å lage en portrettfilm for din bedrift eller organisasjon? Her kan du lese mer om hvordan vi i Sorentio jobber med filmproduksjon.



Maria Therese Mostrøm Gulbrandsen

Skrevet av:

Maria Mostrøm Gulbrandsen

Tekstforfatter / Partner

415 04 137 // maria@sorentio.no