Skrevet av:
Maria Mostrøm Gulbrandsen
Tekstforfatter / Partner
415 04 137 // maria@sorentio.no
Du er her: Forside -> Film - > Hva er en portrettfilm, og hva gir den din bedrift?
Slik bygger du merkevare sterkere og gjør det lettere for målgruppen å knytte seg til bedriften.
Enkelt forklart setter en portrettfilm fokus på en person, ofte en ansatt, leder eller kunde, for å fremme en bedrift.
Denne type film går utover tradisjonelle reklamefilmer ved å tilby et dypere, mer personlig innblikk i hvem folkene bak eller rundt en merkevare er.
I en verden hvor forbrukerne blir stadig mer skeptiske til reklame, tilbyr portrettfilmer en autentisk og engasjerende måte å formidle bedriftens verdier, kultur og mennesker på.
Investering i portrettfilmer kan dermed bli en game-changer for bedrifter som ønsker å styrke sin merkevareidentitet og bygge dypere relasjoner med sitt publikum.
Portrettfilmer kan bidra til å menneskeliggjøre bedriften og merkevaren, og gir forbrukerne noe mer relaterbart å forholde seg til. Dette kan igjen føre til høyere tillit, økt kundelojalitet og i siste instans, økt salg og vekst.
Portrettfilm gir en autentisk inngang til en bedrift eller organisasjonskultur og verdier, noe som kan være spesielt nyttig i en tid hvor forbrukere overøses med digitale inntrykk og i større grad verdsetter transparens og ærlighet.
Ønsker du hjelp til å lage en portrettfilm for din bedrift eller organisasjon? Her kan du lese mer om hvordan vi i Sorentio jobber med filmproduksjon.