Skrevet av:
Espen Gjelsten
Regissør og filmfotograf
472 87 563 // espen@sorentio.no
Du er her: Forside -> Film - > 5 fordeler med reklamefilm på kino
I jakten på effektiv markedsføring er kino en kanal mange overser. Her er 5 grunner til at din bedrift bør vurdere reklamefilm på det store lerretet.
I en tid hvor digital overbelastning er en reell utfordring, kan reklame på kino tilby en unik mulighet til å fange oppmerksomheten til et engasjert publikum. Kinoreklame på Odeon Kino i Ålesund kan være akkurat det din bedrift trenger for å skape dypere og mer varige inntrykk blant potensielle kunder.
I kinomørket finner du et publikum som er fullt innstilt på å bli underholdt. Dette gir en unik mulighet til å formidle ditt budskap til en oppmerksom og mottakelig forsamling.
Med reklame på kino utnytter vi det beste verden har å by på av bilde- og lydkvalitet og du får en uovertruffen påvirkning av målgruppen din. I kinosalen er publikum oppslukt av det som skjer på lerretet som gir sterke emosjonelle bånd til merkevarer.
Målgruppe er et nøkkelbegrep i vellykket markedsføring, og kinoreklame er lett å segmentere mot forskjellige type filmer i forskjellige sjangere. Når du for eksempel velger en lokal kino, treffer du mennesker fra lokalområdet.
Om du for eksempel selger et produkt hvor målgruppen er barnefamilier, kan du treffe målgruppen din godt ved å bruke kinoreklame før barnefilmer.
Å bli vist i en kinosal kan gi prestisje til din merkevare. Assosiasjonen med de siste filmene og hele kinoopplevelsen øker verdien til din kampanje.
Kinoreklame er ofte brukt til merkevarebygging med for eksempel en brandfilm.
Kinogjengere er ofte i en tilstand av økt følelse og forventning når de setter seg ned i kinosalen. Emosjonelt engasjerende reklamefilmer kan resonere dypere og bli husket lenger når den oppleves i en kinosetting.
Visste du at reklamefilm på kino vises i 24 bilder i sekundet? Vi kan de tekniske kravene og tar oss av overlevering av reklamefilm med riktig format for optimal bilde og lydkvalitet til det store lerretet.