Skrevet av:
Herman Ekeberg
Tekstforfatter
900 46 526 // herman@sorentio.no
Du er her: Forside -> - - > Stabile tall om nordmenns bruk av sosiale medier
Ipsos har kommet med nye kvartalstall for sosiale medier
Nylig kom andre kvartalsrapport fra Ipsos, som viser brukertallene for sosiale medier blant nordmenn (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Pinterest).
Les også: Tall fra Ipsos SoMe-tracker fra samme kvartal i 2020
NB! Ipsos måler kun bruk blant voksne over 18 år. Dette rammer spesielt TikTok, Snapchat og YouTube. Tallene er også basert på undersøkelser, ikke reelle brukertall.
Her er noen nøkkeltall fra rapporten:
Spotify og NRK TV topper statistikken over daglige brukere i hhv musikk- og strømmetjenester.
Musikk:
1. Spotify (31 %)
2. YouTube music (7 %)
3. YouTube Premium (6 %)
4. Apple Music (4 %)
5. Soundcloud (3 %)
6. Tidal (3 %)
Strømmetjenester:
1. NRK TV (26 %)
2. Netflix (22 %)
3. Viaplay (9 %)
4. Tv2 Sumo (9 %)
5. Discovery+ (7 %)
6. HBO Nordic (6 %)
7. Disney+ (6 %)
Er din bedrift aktiv på sosiale medier? Trenger du noen tips?
Sjekk vår opplæringsportal sorentioweb.no!