Du er her: Forside -> - - > Oppdaterte brukertall om nordmenn og sosiale medier


Oppdaterte brukertall om nordmenn og sosiale medier

Publisert den 10.07.2020 av Herman Ekeberg

Sjekk fakta over nordmenns bruk av sosiale medier i Ipsos SoMe-tracker, Q2.

Sosiale medier - sorentio.no


Nylig kom andre kvartalsrapport fra Ipsos, som viser brukertallene for sosiale medier blant nordmenn (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Pinterest). 


Her presenterer vi noen nøkkeltall fra rapporten:

 

  • Facebook har størst andel av daglige brukere (69%). Deretter følger Snapchat (46%) og Instagram (38%).
  • 9 av 10 i aldersgruppen 30-39 år har profil på Facebook, og det er flest kvinner (52%).
  • Snapchat er mest brukt av unge, men nå øker andelen av registrerte profiler blant de over 60 år.
  • 2 av 3 brukere bruker Instagram daglig.
  • LinkedIn, Twitter og YouTube har økning i antall profiler siden første kvartal, Ipsos SoMe-tracker Q1'20.
  • Nå er det like stor andel brukere blant kvinner og menn i aldersgruppen 18-29 som har Twitter-profil.
  • Kvinner er overrepresentert på Pinterest. Kvinner 71%, menn 29%.
  • De største daglige brukergruppene av YouTube er unge voksne uten barn (34%) og småbarnsfamilier (18%).   
  •  


    PS!
    Spotify og NRK TV topper statistikken over daglige brukere i hhv musikk- og strømmetjenester.


    Neste kvartalsrapport fra Ipsos kommer i begynnelsen av august.

    Kilde: Ipsos



    Er din bedrift aktiv på sosiale medier? Trenger du noen tips? Sjekk vår opplæringsportal sorentioweb.no!


    Herman Ekeberg

    Skrevet av:

    Herman Ekeberg

    Tekstforfatter

    900 46 526 // herman@sorentio.no